FAQ
Fraktar ni över hela Sverige?
Ja. Alla beställningar som levereras till adresser i Sverige skickas från vårt lager i Trollhättan. När de skickas utgår ett mail till dig med spårningsnummer och länk för att spåra din försändelse.
Hur sker leveransen?
Leverans
Din beställning levereras direkt till den adress du uppgivit vid beställningen, alternativt levereras paketet till ett ombud. Generella leveranstider anges nedan.
För tillfället upplever vi förseningar med att skicka ut alla beställningar från vårat lager. Din beställning kommer att skickas så fort som möjligt men det kan för närvarande ta upp till 7 arbetsdagar innan den skickas ut.
Vår genomsnittliga leveranstid ligger på 2-10 arbetsdagar.
Vi ber dig vänligen att inte kontakta oss gällande frakten av din order förrän dessa 7 arbetsdagar har passerat så att vi kan lägga fullt fokus på de kunder vi har möjlighet att hjälpa.
Vi gör vårt bästa för att skicka allt så fort som möjligt och är så klart väldigt ledsna över denna försening!
Tack för ditt tålamod.
Vi använder Postnords spårade leveransmetoder där du kan kontrollera paketets status när som helst med länken i fraktmeddelandet som hamnar i din e-post. När objektet har packats och skickats från oss ligger ansvaret för förlorade eller skadade föremål på köparen. Andra villkor gäller för försäkrade försändelser.
Försäkrad frakt
Känn dig trygg med en försäkring vid stöld, olycka, skada eller förlust av ditt gods. Vi ersätter alla försändelser som skickas med försäkring. Detta alternativ finns att välja vid utcheckning i kassan.
Hur spårar jag min beställning?
När din beställning har skickats från vårt lager, får du ett mail med spårningsnummer och spårningsinfo.
När skickas min beställning?
Vi upplever för närvarande förseningar i att skicka ut alla beställningar från vårat lager. Din beställning kommer att skickas så fort som möjligt men det kan för närvarande ta upp till 7 arbetsdagar innan den skickas ut.
Vi ber dig vänligen att inte kontakta oss gällande frakten av din order förrän dessa 7 arbetsdagar har passerat så att vi kan lägga fullt fokus på de kunder vi har möjlighet att hjälpa.
Vi gör vårt bästa för att skicka allt så fort som möjligt och är så klart väldigt lednsa över denna försening! Tack för ditt tålamod.
Är allt ni säljer 100% äkta vara?
Alla produkter är 100% autentiska och verifieras av vår personal. Handla säkert och bekvämt, alla skor som erbjuds på www.soleplus.se granskas noggrant av vår kunniga personal för skick och äkthet.
Är allt på er hemsida nytt?
På Soleplus.se erbjuds både helt nya och begagnade produkter.
Begagnade produkter finns att handla i vår PRE-OWNED kategori.
Är det möjligt att returnera min beställning?
Ja.
För att returnera ett köp måste dina varor uppfylla följande villkor:
- Återlämnas inom 14 dagar efter leveransdatumet
- Vara i sitt ursprungliga, oanvända, oförändrade och otvättade tillstånd
- Återlämnas med original etiketter och förpackningar
Skor måste returneras med den ursprungliga skopacken och tillbehör eftersom dessa betraktas som en del av produkten. Placera skolådan i en fraktlåda för att förhindra skador på både skor och skolåda under frakt.
Fraktkostnader för returen betalas av köparen. Försäkra alla paket med ett spårningsnummer.
- Vid retur tillkommer en hanteringsavgift på 150 SEK per artikel.
- Vid retur av PRE-OWNED varor tillkommer en hanteringsavgift på 10% av varans värde.
Vi tar emot många returer och går noggrant igenom alla för att kunna hålla en fortsatt hög standard på våra varor. På grund av detta kan detta ta upp till 10 arbetsdagar, alltså 2 veckor innan vi har hanterat din retur från det att den har tagits emot på vårt lager.
Läs mer om returer i våra Köpvillkor.
Vilka betalsätt går att använda hos er?
Du kan se alla tillgängliga betalsätt i kassan när du har angett leveransland.
Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på kontakt@soleplus.se