BLACK MONTH ÄR IGÅNG🔥

Fri frakt inom Sverige 📦

BLACK MONTH ÄR IGÅNG🔥

Köp nu, betala senare med Klarna

Köpvillkor

Inledning

Nedan följer de köpvillkor som reglerar din användning av och köp från www.soleplus.se. Följande villkor gäller för samtliga beställningar som görs av kund (nedan kallad du, dig eller köparen) hos Soleplus AB (nedan kallat vi, vår, vårt eller oss).

Genom att genomföra ett köp på vår webbplats godkänner du dessa villkor och ingår ett bindande avtal med Soleplus AB. Vi rekommenderar att du noggrant läser igenom villkoren innan du handlar, då du genom ditt köp bekräftar att du accepterar dem.

Vi förbehåller oss rätten att vid behov uppdatera eller ändra dessa villkor. Den version som gäller vid tidpunkten för ditt köp är den som är bindande, under förutsättning att den inte strider mot lag eller förordning. Om en bestämmelse i villkoren skulle strida mot gällande lag, ska den justeras i den utsträckning som krävs, medan övriga villkor förblir giltiga.

För att handla på vår webbplats måste du ha fyllt 18 år och ha rättshandlingsförmåga. Kunder under 18 år behöver vårdnadshavarens samtycke för att ingå avtal.

Alla produkter som säljs via Soleplus är 100 % äkta och verifieras noggrant av vår personal innan leverans.


Soleplus AB

Försäljningen på www.soleplus.se bedrivs av Soleplus AB, ett svenskt registrerat företag med organisationsnummer 559329-3995 och momsnummer SE559329399501.
Huvudkontorets adress:
Skogshyddevägen 11, 461 71 Trollhättan, Sverige
E-post: kontakt@soleplus.se
Vi har för närvarande inget telefonnummer.


Användning av vår webbplats

När du använder vår webbplats samtycker du till att endast göra juridiskt giltiga beställningar. Vi förbehåller oss rätten att annullera misstänkta eller bedrägliga beställningar och vid behov anmäla dessa till berörda myndigheter. Du ansvarar för att de uppgifter du lämnar (t.ex. e-postadress och leveransinformation) är korrekta.


När ingås ett avtal?

Ett bindande avtal mellan dig och Soleplus ingås när vi har mottagit din beställning, du har godkänt våra köpvillkor och fått en orderbekräftelse via e-post.
Innan dess har inget bindande avtal uppstått.


Produkttillgänglighet

Alla beställningar förutsätter att produkten finns i lager. Om en vara är slutsåld meddelas du och erbjuds alternativ produkt eller återbetalning. Om vi inte får kontakt med dig återbetalas ordern automatiskt. Vi förbehåller oss rätten att avbryta beställningar vid tekniska fel, lagerfel eller uppenbart felaktiga priser.


Leverans

Vi levererar till den adress du angivit eller till närmaste ombud. Normal leveranstid är 2–10 arbetsdagar, men förseningar kan förekomma på grund av oförutsedda omständigheter.

Om leverans skulle dröja meddelar vi dig via e-post och erbjuder att antingen fullfölja köpet, flytta leveransdatum eller häva köpet mot full återbetalning.

Alla försändelser skickas spårbart via PostNord, och leveransen anses genomförd när varan har mottagits av dig eller en av dig angiven tredje part.
Äganderätten övergår till köparen först när full betalning mottagits.


Försäkrad frakt

Vid val av försäkrad frakt ersätter vi försändelser som försvinner eller skadas under transport. Detta alternativ kan väljas i kassan.


Pris och betalning

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga priser och tekniska fel. Vid prisjusteringar som påverkar din beställning kontaktar vi dig för bekräftelse innan ordern genomförs.

Du kan betala med Klarna, Dintero, Visa, Mastercard eller American Express.
Betalningsmetod väljs vid utcheckningen. Vid direktbetalning hanteras kortuppgifter säkert och krypterat.

Säljaren kan kräva betalning för varan från det att den skickats från säljaren till köparen.
Om köparen använder kredit- eller betalkort för betalning kan säljaren reservera köpesumman på kortet vid beställning. Kortet debiteras samma dag som varan skickas.
Vid betalning med faktura utfärdas fakturan till köparen när varan skickas. Betalningsfristen framgår av fakturan och är minst 14 dagar från mottagandet.
Kunder under 18 år kan inte betala med faktura.


Ångerrätt

Du som konsument har enligt distansavtalslagen (2005:59) rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från den dag du mottagit varan, utan att ange något skäl.

Produkten ska returneras i ursprungligt, oanvänt och oförändrat skick med originalförpackning och etiketter. Skokartonger ska placeras i ytteremballage för att undvika skador.

  • Returavgift: 150 kr per artikel

  • Ej uthämtade paket: 300 kr avgift

  • Retur gäller endast beställningar inom Europa

Returformulär finns här: https://soleplus.se/pages/retur-byten

När vi mottagit och godkänt din retur återbetalas beloppet till samma betalningsmetod som användes vid köpet. Handläggningstiden är upp till 10 arbetsdagar.
Fraktkostnader återbetalas inte.

Storleksbyte och retur
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar, samt fri frakt vid ett eventuellt storleksbyte.
Om du däremot väljer att returnera det par som skickats ut vid storleksbytet (dvs. efter att ett byte redan har genomförts), tillkommer en returavgift på 250 kr för att täcka våra fraktkostnader.

Returadress: 
Soleplus AB
Skogshyddevägen 11
461 71 Trollhättan


Reklamation

Om du mottagit en defekt eller felaktig produkt, kontakta oss på kontakt@soleplus.se så snart som möjligt med en beskrivning och bilder på felet.
Vi bedömer reklamationen inom 10 arbetsdagar efter mottagen vara.

Soleplus ansvarar endast för ursprungliga fel, det vill säga sådana som fanns vid leverans. Vi ersätter inte skador som orsakats av slitage, olycka eller felaktig hantering.
Vid godkänd reklamation återbetalas köpesumman till ursprunglig betalningsmetod. Returfrakten betalas av köparen.


Avbokning och specialbeställningar

Vissa produkter, särskilt limiterade eller sällsynta modeller, kräver att vi aktivt söker upp och verifierar varan via vårt nätverk innan leverans.

Vid avbokning av sådan beställning tas en serviceavgift på 250 kr ut för att täcka det arbete som lagts ned, även om varan ännu inte levererats.

🛑 Enligt distansavtalslagen (2005:59) kap. 2 § 11 gäller inte ångerrätten:

”…för en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att ångerrätten då går förlorad.”

För avbokning kontakta oss på kontakt@soleplus.se.


Force majeure

Soleplus ansvarar inte för förseningar eller avtalsbrott som beror på omständigheter utanför vår rimliga kontroll – t.ex. strejk, naturkatastrof, krig, pandemi, myndighetsbeslut eller liknande. Under tiden en sådan händelse pågår är våra skyldigheter tillfälligt pausade, men vi gör vårt bästa för att hitta lösningar.


Domsrätt och lagval

Svensk lag tillämpas på alla köp via www.soleplus.se.
Eventuella tvister ska i första hand lösas genom dialog mellan parterna.
Om tvisten kvarstår avgörs den av svensk domstol. Som konsument har du alltid rättigheter enligt gällande lagstiftning och EU-förordningar.


Personuppgifter

Vi behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. Genom att handla på vår webbplats samtycker du till att dina uppgifter används för att administrera beställningar, leveranser och kundservice. Läs mer i vår integritetspolicy.


Soleplus AB
Organisationsnummer: 559329-3995
E-post: kontakt@soleplus.se
Adress: Skogshyddevägen 11, 461 71 Trollhättan
www.soleplus.se

Dessa köpvillkor uppdaterades senast den 1 november 2025.

Gå med i vårt nyhetsbrev

Bli en del av Soleplus ⭐

Låt oss hålla kontakten!

Prenumera på vårt nyhetsbrev för att få information om kommande kampanjer och erbjudanden först!

Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på kontakt@soleplus.se